8.3.2018

What's in my makeup bag


Ihmisten meikkipussit on kiehtovia asioita. Sisältä saattaa löytyä mitä vaan, ja on mielenkiintoista nähdä mitä tuotteita ihmisillä on käytössä. Harvemmin pääsee näkemään ihmisten meikkipusseihin oikeassa elämässä, mutta onneksi Youtube on pullollaan videoita, joissa ihmiset esittelee omansa sisältöä. Nyt ajattelinkin näyttää mitä mun pussistani löytyy tällä hetkellä. Se on sitten itsellekin mukava katsoa muutaman vuoden päästä mitä kaikkea siellä meikkipussissa olikaan maaliskuussa 2018. Mun meikkipussi on Victoria's Secretin ja ostin sen laivalta muutama vuosi sitten.


Meikkivoiteena mulla on tällä hetkellä käytössä Lumenen Blur vaaleimmassa mahdollisessa sävyssä, kuinkas muutenkaan. Just sopiva arkikäyttöön, peittää ihan hyvin, muttei kuitenkan ole liian raskas. Peitevoiteita mun meikkipussista löytyy kaksi: Collection Lasting Perfection sävyssä 1 Fair ja Rimmel Wake Me Up sävyssä 010 Ivory. Näistä kahdesta Collectionin on mun suosikki, sitä on tullut käytettyä loppuun jo monta tuubia. Rimmelin peitevoide on mun meikkipussissa vaan, koska yritän saada sen käytettyä loppuun. Vaikka sävy on vaalein mahdollinen, on se silti mun ihoa tummempi, enkä kyllä koostumuksestakaan hirveästi välitä, se on tosi ohutta ja nestemäistä, eikä oikein peitä kunnolla.


Nestemäisten pohjatuotteiden jälkeen voidaankin siirtyä puuterimaisiin. Meikkipohjan kiinnitän Rimmelin Stay Matte puuterilla, joka on mulla sävyssä 001 Transparent. Hyvä ja edullinen kivipuuteri. Too Facedin Chocolate Soleil -aurinkopuuterin ostin viime keväänä Tukholman Sephorasta, ja vaikka käytän tätä melkein joka kerta meikatessani, näyttää se silti siltä, että siihen olisi hädin tuskin koskettu. Riittoisaa tavaraa siis, varsinkin kun käytän sitä melko kevyellä kädellä, koska sävy on hivenen tummahko kaltaiselleni kalkkilaivan kapteenille. Tästä on olemassa vaalempikin sävy, Milk Chocolate Soleil, jota haluaisin myös ehkä kokeilla. Poskipunana mun meikkipussissa on tällä hetkellä Too Facedin Papa don't Peach, joka tuo poskille kauniin, persikkaisen hehkun. Tuoksukin on tässä tuotteessa kiva. Korostuspuuteria en käytä läheskään aina, mutta siihen tarkoitukseen meikkipussistani löytyy minikokoinen Beccan Shimmering Skin Perfector sävyssä Opal. Sävy on kaunis, hieman rusehtava kulta, mutta ehkä aavistuksen tumma mulle. Saan sen kyllä näyttämään ihan nätintäkin, kunhan vain olen varovinen ja käytän sitä kevyellä kädellä.

Urban Decayn Naked2 Basics -luomiväripaletti on mun meikkipussissa lähinnä koska se mahtuu sinne. En käytä sitä enää kovin usein, koska sen sävyt on melko kylmiä, ja tällä hetkellä pidän enemmän lämpimistä sävyistä. Muuten hyvä paletti kylläkin. Ripsivärejä löytyy kaksi, L'Oréalin Miss Baby Roll ja matkakokoinen Too Faced Better Than Sex vedenkestävänä. L'Oréalin ripsari on ihan hyvä, edullinen ripsiväri, voisin kuvitella ostavani uudestaankin joskus. Too Facedia tuskin ostaisin uudestaan. Pysyvyys on ihan hyvä, mutta muuten se on vähän nääh. Käytän sitä lähinnä vaan alaripsissä sen takia, että se ei suttaannu. Harja ei kylläkään ole alaripsille se suotuisin, sillä se on melko iso ja erikoisen muotoinen. Urban Decayn Primer Potion -luomivärinpohjustusvoide on ihan ykkönen. Ilman tätä ei luomivärit pysyis mulla paikoillaan kahta minuuttia kauempaa, mutta tämän kanssa kestää koko päivän ja illan. Tää mun alkaa olla jo ehkä vähä vanhaa ja kuivahtanutta, pitänee hankkia uusi jossain vaiheessa. Eyelineriä tulee nykyisin käytettyä todella harvoin, mutta jos käytän, on se We Care Icon Magnetic Eyes. Tää on ollu mun suosikki eyeliner jo lukioajoista asti. Silloin käytin yleensä tästä ruskeaa sävyä, sittemmin olen vaihtanut mustaan. Sivellin on ohut, joustava ja helppo käyttää, pysyvyys tällä on hyvä, eikä ole kyllä hinnallakaan pilattu. 


Viimeisenä kynämäiset tuotteet sekä kulmageeli. Essencen make me brow eyebrow gel mascara sävyssä 03 soft browny brows on hyvä, edullinen kulmatuote. Tätä on helppo vaan sutaista kulmiin ja valmista tuli. Joskus kun väritän kulmia enemmän kynällä tai puuterimaisella kulmavärillä, lisään tätä päälle lisäämään luonnollisuutta ja kolmiulotteisuutta. Nyxin Wonder Penciliä sävyssä light tulee käytetty harvoin, mutta se on tarpeen tullessa melko kätevä. Käytän tätä ihonväristä monitoimikynää lähinnä korjailemaan suttuisen huulipunan reunoja. Huulituotteita mun meikkipussissa ei läheskään aina edes ole, ja jos on, on se yleensä joku nude huulipuna. Tällä hetkellä huulituotteen paikkaa meikkipussissani pitää Nyxin Lip Liner sävyssä 860 Peekaboo Neutral. Ihan perushyvä muutaman euron huultenrajauskynä sanoisin. Natural Coden Eye Intensifier -silmämeikkikynää käytän rajaamaan ylävesirajan. Tää väittää olevansa vedenkestävä, mutta siitä huolimatta lähtee kyllä liikkeelle. Pysyvyys ei kuitenkaan ole niin huono, että tätä olisi epämukava käyttää. Viimeisenä Lumenen Extreme Precision Eyebrow Pencil, joka nimestään huolimatta on ihan tavallinen, perushyvä kulmakynä. Tää on mulla sävyssä 3, joka on kyllä ihan samansävyinen mun kulmien kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti